Czy wiesz, że wartość sektora e-commerce w 2020 roku może wzrosnąć aż o 40%, biorąc pod uwagę jego porównanie z rokiem poprzednim? Prężny rozwój zasobów internetowych, które umożliwiają zakupy w domu, jest wywołany co najmniej kilkoma czynnikami. Dlaczego coraz częściej wybieramy zakupy przez internet? Dlaczego tak bardzo doceniono wirtualny świat i możliwość sprzedaży towaru i usług online? Szczegóły przedstawiamy poniżej.

E-commerce a koronawirus

Rozwój internetu w ramach dokonywania zakupów online zauważono jeszcze przed pandemią koronawirusa, natomiast nie był on tak prężny jak teraz. Nie da się ukryć, że to właśnie przeciętny sklep online przyczynił się do najwyższych od kilkunastu lat zysków. Straty odnotowano za to w sprzedaży detalicznej.

Polacy zaczęli zamawiać zakupy z dostawą do domu. W tym roku zaznaczono ogromny wzrost zainteresowania nie tylko towarem, takim jak ubrania, kosmetyki czy sprzęt elektroniczny, ale również żywność. Online opcja umożliwiła nabywanie podstawowych produktów spożywczych również osobom będącym na kwarantannie czy w izolacji. Co ciekawe, koronawirus spowodował wzrost zainteresowania ofertą w sieci wśród seniorów. To właśnie oni obarczeni są największym ryzykiem zachorowania na COVID-19. To im zaleca się społeczną izolację, zachowywanie dystansu społecznego i dokonywanie zakupów tylko w godzinach seniora, czyli w godzinach od 10:00 do 12:00.

Warto też dodać, że zarówno podczas pierwszej, jak i drugiej fali koronawirusa w Polsce, zamknięte zostały liczne punkty handlowe, więc rozwój e-commerce nastąpił jako odpowiedź na zwiększone zapotrzebowanie potencjalnych klientów. W licznych przypadkach to e-sklep oferuje towar, który jest niedostępny stacjonarnie.

e-commerce 2020
fot. Pixabay.com

Zakupy online a preferencje Polaków

Znacznie zmieniły się nawyki zakupowe naszych rodaków. Ponad 70% użytkowników sieci realizuje bezpieczne zakupy w internecie przynajmniej raz w miesiącu, a połowa nawet raz w tygodniu. Uznajemy je za komfortowe, wygodne i jakościowe. Jeszcze do niedawna bolączką były dostawy, które dzisiaj oferowane są w błyskawicznym tempie. Cieszy też fakt dostępu do szerokiego asortymentu i możliwość szybkiego porównania ofert konkurencji. Sklep internetowy nierzadko oferuje również produkty w lepszej, niższej cenie, wyróżnia się doskonałą obsługą klienta, a wszystko to przy oszczędności czasu i możliwości realizacji zakupów w dowolnym miejscu i o dowolnej porze. Trzeba też zaznaczyć, że Polacy plasują się na wysokiej pozycji, uwzględniając samo zainteresowanie e-commerce. Chętnie korzystamy z innowacyjnej technologii, doceniamy też płatności bezgotówkowe.

zakupy internetowe
fot. Pixabay.com

Biznes w internecie

W 2020 roku odnotowano nie tylko wzrost sprzedaży za pośrednictwem internetu, ale również wzrost otwieranych sklepów online. Pandemia koronawirusa wywołała swoiste załamanie na rynku licznych branż, a przedsiębiorcy, by nie generować ogromnych strat, coraz częściej decydują się na działalność w sieci. Internet umożliwia im dotarcie do potencjalnych klientów w obliczu kolejnych, wciąż nakładanych obostrzeń na rynku zakupów realizowanych w sposób tradycyjny.

Należy też uwzględnić, że statystyczny e-sklep zwraca dzisiaj uwagę na potrzeby i wymagania użytkowników sieci, tworząc nowoczesne, funkcjonalne i intuicyjne platformy zakupowe. Eliminowany jest w ten sposób problem z nieczytelnymi witrynami czy nierzetelną obsługą klienta, a te czynniki do tej pory najczęściej powodowały niechęć do realizacji zakupów w sieci.

Jednocześnie prognozuje się, iż rynek e-commerce w kolejnych latach odnotowywać będzie kolejne wzrosty zysków. Przyzwyczajenie Polaków do wydawania wirtualnych pieniędzy, ale otrzymywania fizycznych produktów będzie na tyle silne, że realizacja zakupów w sposób tradycyjny będzie następować jedynie w nagłych potrzebach. Warto przy tym zaznaczyć, że dzisiaj widać ogromny wzrost wartości rynku internetowego również w zakresie sprzedaży produktów żywnościowych. Jeszcze przed pandemią koronawirusa ta gałąź biznesu w sieci dopiero „raczkowała” i odnotowywała jedynie nieznaczny udział.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here