Nie ma wątpliwości, że zakupy online stają się dzisiaj standardem i stanowią ogromną konkurencję dla tych, które realizowane mogą być w stacjonarnych punktach handlowych. W czasie pandemii koronawirusa przynajmniej raz w miesiącu zakupy w sieci dokonywane są przez ponad 70% użytkowników internetu. Większość z nich przyznaje, że na taki system spełniania własnych potrzeb przestawia się już na stałe. Sektor e-commerce przechodzi wzmożony rozwój, a sam popyt zwiększa podaż. Co dzisiaj opłaca się sprzedawać przez internet? Szczegóły przedstawiamy poniżej.
Tendencje zakupowe Polaków
Potrzeby zakupowe spełniane za pośrednictwem internetu można podzielić na te, które wykazują kobiety oraz mężczyźni. Udaje się także dokonać podziału ze względu na wiek. Niewątpliwie najwięcej zakupów przez internet robią osoby młode w przedziale wiekowym 18-35 lat, natomiast kolejną grupę użytkowników e-sklepów stanowią osoby pomiędzy 36 a 45 rokiem życia. Zakupy online nadal najrzadziej robią seniorzy, głównie ze względu na przyzwyczajenia i płatności gotówką. To także seniorzy są najmniej zaawansowani, patrząc na korzystanie z nowoczesnej technologii. Każdego roku widać jednak i w tym zakresie znaczne zwiększenie popularności ofertą internetową.
Co najczęściej kupujemy przez internet?
Zakupy przez internet w przypadku kobiet to przede wszystkim kosmetyki, ubrania, akcesoria dla dzieci, ale też dodatki dekoracyjne do domu. Mężczyźni kupują zaś przeważnie sprzęt elektroniczny w internecie, rozmaite gadżety kolekcjonerskie i również ubrania. Sklep online coraz częściej oferuje również żywność. Online jeszcze do niedawna sprzedawano jedynie produkty spożywcze niedostępne w sklepach stacjonarnych, zaś dzisiaj ogromną popularnością cieszą się sklepy internetowe proponujące nawet te podstawowe składniki codziennego menu. Zwiększona sprzedaż dotyczy również jedzenia ekologicznego. W tym aspekcie ogromne znaczenie ma pandemia koronawirusa i społeczna izolacja, jaka została zarządzona przez Rząd. Zamknięcie galerii handlowych i różnego rodzaju punktów handlowych, w tym gastronomicznym wręcz wymusiła korzystanie z zasobów internetu. Sam koronawirus sprawił, że rozwinęła się gałąź sprzedaży w sieci produktów tzw. pierwszej potrzeby. Opcja dostawy pod drzwi stała się nie tylko wygodna, ale doceniono również bezpieczne zakupy w internecie, które można realizować przecież bez konieczności wychodzenia z domu, minimalizując tym samym ryzyko zachorowania na COVID-19.
Otwórz biznes w sieci
Pandemia koronawirusa wywołała ogromny kryzys gospodarczy, a pracownicy różnych sektorów rynku z dnia na dzień stracili pracę. Wiele biznesów przeniosło się właśnie do sieci, by oferować możliwość nabywania towaru w sposób zdalny, pośredni. Dzisiaj biznes online to jeden z tych najpewniejszych w ramach generowania zysków. Tak naprawdę trudno odpowiedzieć na pytanie, co warto sprzedawać w internecie, bo dobra oferta sprawia, że z zyskiem można sprzedawać praktycznie wszystko.
Patrząc na tendencje zakupowe Polaków, największą popularnością nadal cieszą się ubrania, sprzęt elektroniczny czy kosmetyki, ale jak wskazują trendy, świetnym biznesem okazuje się też sprzedaż produktów żywnościowych z szybką dostawą do domu.
Zawsze obroni się najwyższa jakość oferowanego towaru, użytkownicy internetu lubią być zaskakiwani. Korzystają z atrakcyjnych cen, a zwabiają ich specjalne promocje cenowe, jakie cyklicznie proponują e-sklepy. Opłacalność działalności w internecie zależna jest od propozycji, a ta ma spełniać dzisiaj coraz większe wymagania klientów. Ci stawiają teraz na łatwy dostęp do produktów, niską cenę, wysoką jakość, ekspresową wysyłkę i komfortowy kontakt z działem obsługi klienta. Jeśli tylko te czynniki zostaną spełnione, a każdy produkt będzie dokładnie opisany i znajdzie się na czytelnej witrynie e-sklepu, istnieją duże szanse na powodzenie działalności online. Nie ma też wątpliwości, że liczą się światowe trendy i każdy sklep internetowy powinien brać je pod uwagę, by móc wywoływać zainteresowanie swoją ofertą potencjalnych klientów, dla których zakupy w domu są najlepszą opcją.